Als je iets koopt bij een webwinkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende markt en webshops schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de concurrentie steeds meer wordt onder webshops blijven webwinkels constant met nieuwe innovaties komen. Door telkens te blijven vernieuwen creëert een online winkel een pluspunt ten opzichte de concurrent. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze online winkel en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die webwinkel jou iets extra’s te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de meest actuele e-commerce ontwikkelingen van dit moment.

Snellere levertijden

Een stijgende ontwikkeling is het steeds sneller leveren van producten. Als je eerst iets kocht bij een webwinkel kon je ervan uitgaan dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Winkels die online verkopen halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde product bij jouw thuis te leveren. Veel online winkels bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die lijsten geven van online winkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als klant niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. 

Achteraf betalen bij steeds meer webwinkels 

Ook is achteraf afrekenen een nieuwe trend geworden. Steeds meer mensen zijn op zoek naar online winkels waar ze later kunnen betalen. Dit achteraf betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Klarna of Afterpay. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webshops waar je achteraf kunt betalen. Hierdoor kan de consument zonder moeite deze online winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al betaald hebt. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je schulden in stukken af te lossen. Het achteraf betalen wordt dus steeds makkelijker gemaakt. Wil je achteraf betalen? Bekijk dan de website Afterpayinformatie.nl of Achterafbetaleninformatie.nl.

Steeds beter voor het milieu

Ook is er een totaal andere eis bij gekomen bij webshops die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds duurzamer bezorgen. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale levering en rijden elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakketje, maar krijg je de factuur digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webwinkels onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te krijgen door iets goeds te doen voor de wereld.